Divendres 8: matemàtiques, english, solucions de català.

Bon dia!! Avui divendres vos deixam una feina variada que de ben segur que vos agradarà. Bon cap de setmana!! Dilluns serem un poquet més lliures!!

MATEMÀTIQUES


Vos deixam dos problemes que vos podeu trobar a la vida diària. Podeu fer les operacions i proves que volgueu al quadern. També un poc de càlcul mental!!




Recordau que un directori ens indica que hi ha a cada planta d´un edifici, per exemple uns grans magatzems. Els nombres negatius (-1,-2) indiquen plantes subterrànies.


ENGLISH




CATALÀ

Aquestes són les correccions de les frases:

Air varem anar de viatje a barcelona.
Ahir vàrem anar de viatge a Barcelona.

Lo que més m´agrada és mengar gelats de chocolata.
El que més m´agrada és menjar gelats de xocolata.

nosaltres em preparat les fustas per construir la caseta.
Nosaltres hem preparat les fustes per construir la caseta.

Demà i aurà un concert a la plasa.
Demà hi haurà un concert a la plaça.

He comprat cuaranta tres tassons per als conbidats.
He comprat quaranta-tres tassons per als convidats.

L´orabaixa anirem emb les bicicletas fins al castell.
L´horabaixa anirem amb les bicicletes fins al castell.

Las propietats generals de la materia són: massa volum i tenperatura.
Les propietats generals de la matèria són: massa, volum i temperatura.

Les mevas orellas son petites
Les meves orelles són petites.

Ma nonc Toni
Em dic Toni.

Les meves amigas pensen que som alegra, inciet, sosiable
Les meves amigues pensen que som alegre, inquiet i sociable.

Ma agrada toca se gitara
M´agrada tocar la guitarra.

La meva cavell es llarc i castall
El meu cabell és llarg i castany.

Som un poket vaicheta
Som un poquet baixeta.

el meva nas es petita
El meu nas és petit.

Me agrada Patina i juga
M´agrada patinar i jugar.

Man dit ke e de fer esersisi fisik
M´han dit que he de fer exercisi físic.

Yo tenk el uis marons
Jo tenc els ulls marrons.

Som introbertit y  timit
Som introvertit i tímid.

Me agrada ana en vixicleta
M´agrada anar en bicicleta.

Comentaris

  1. ahir varem ANAR de viatg a Barcelona

    ResponElimina
  2. Càlcul Mental 8 de maig.Gonzalo, no entenc el Càlcul Mental no he pogut fer-lo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Heu de juntar dos números que, sumats, han de donar el que vos demanen abaix ( dues desenes, o quinze...)

      Elimina
  3. Jo tampoc he entes el cálcul mental.😬

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada